Pages

Monday, March 14, 2011

KahWen..la..la..la~~

Assalamu'alaikum

let start ur day with a smile before u read my entry.. :)


barakallahu lakuma wa baraka 'alaikuma wajama'a bainakuma fi khair

eh..tajuk entry lain tapi gambar kat atas lain plak..hehehe..gambar di atas adalah untuk sorang kawan zaman sekolah yang telah melangsungkan perkahwinannya pada hari sabtu lepas (12.03.2011)..Selamat Pengantin Baru buat Ainatul Mardhiah Awad Nir dengan pasangannya Mohd Salami kalau saya tak silak namanya..semoga masjid yang dibina kekal hingga ke syurga dengan ikatan cinta kepadaNYA..amiin..tak sempat nak ambil gambar dengan pengantin sebab saya datang lepas majlis selesai..nak datang awal x dan sebab kena g mesy kt sekolah pai tengah hari..dah ramai kawan-kawan yang kawin..tahniah...malam tu saya bersembang dengan adik saya...ni la antara perbualan saya dengan adik saya..

adik: kak..berapa umur ainatul tu..
saya: 24
adik: umur kamu berapa..bukan ke ainatul tu tua setahun dari kamu?
saya: 24 juga..ainatul tu sabaya dengan kakak..
adik: owh..jadi..kamu bila plak nak kawin..
saya: heh? kenapa?
(dengan nada yang agak terperanjat sedikit..ye la..x pernah-pernah adikku yang sorang ni tanya bab2 gini..buang tebiat ke ape..hahaha)
adik: kalau kamu kawin..kamu cari la orang yang keje yang ada gaji besar..
saya: ala..duit bertimbun pun x menjamin kehidupan jugak..kenapa suh cari yang gaji besar?
adik: kalau laki kamu gaji besar..kamu boleh sponsor saya duit..
saya: lol...ada ke patut...mata duitan...ada maknanya rupanya..hahahaha

itulah antara perbualan saya dengan adik saya yang tak berapa matang lagi...hahaha..kelakar plak rasanya..mula2 terkejut..lepas tu..cis..ada udang di sebalik batu rupanya..biasa la..fikiran tak matang sangat lagi kan..hehehe...


suka je nengok gambar ni.. :P

**********************************************************
okeh...jom masuk citer yang kedua..hehehe..2nd story ni pasal saya g KK pada hari isnin..dari umah lebih kurang dalam kol 6.30..awalnya..sebab nak kejar g hosp..takot ramai patient..nati kang lambat..on the way g KK..tiba2 jam plak..lma lagi tuh..cam kura2 ngah beraturpangjang berjalan..rupanya da xcident kt depan yang melibatkan 7 buah kreta..wah..sebelum ni dengar n tengok kt brita n newspaper je..this time..depan mata..1st time nih..hihi..excited..hahaha...tapi x de la dpt amik gambar..bukan bleh bhenti nak amik gmbar tengah jln sesak macam tuh..kang x pasal2 kna saman plak..

haaaa...ni pengajaran wat orang yang suka berhenti dekat sangat ngan kete depan...jangan la berhenti dekat sangat...korang da blaja kan sebelum amik lesen..bila kete depan brek mengejut..x dan plak kita nak brek..x pasal2 langgar kete depan..habis kete len pon ikut sama gak binasa..jadi...ikutlah dengan jarak yang agak jauh sedikit ye...

********************************************************
ok..dah dua cite..jon ke cite seterunya plak..wah..macam banyak je citer saya ni..actlly memang banyak..tapi bila on9 ni..jadi blank plak..layan aje la trian jemari saya ni ye..kalau xnk pon xpe..x pksa..

sekarang adalah minggu cuti sekolah selama seminggu..seminggu pon..banyak mende nak wat..kna tnda kertas ujian..kena settle hal-hal lain lagi..macam tak cuti gak pon...kadang2 rasa macam nk quit keje aje..order from k.sida pon x wat lagi..this week kna siapkan gak..cian k.sida kena tunggu lama..maaf ye k.sida sebab kena tunggu lama...

hm...rasa macam nak ubah je blog ni..nak cantek kn lagi..tp x dan nak wat sume tu..sebab saya rasa macam dah jemu je nengok blog ni..macam x menarik je..macam xde seri..huhu..kalau ada masa dan ada idea..InsyaAllah saya akan wat..sedap skit mata nak nengok kan kan kan...hii

ok la..setakat ini dahulu..ada masa..ada citer..jemariku akan menari lagi di sini..
selamat bercuti kepada sesiapa yang terlibat dengan sekolah ye..


cantik kan gambar ni.. :)

No comments: