Pages

Tuesday, November 2, 2010

MARKING MATH PAPER!!!

3 November 2010
...
hari ni students baru amik exam for math paper 1 and paper..paper was taken early in the morning 6.45 am - 8.00 am...I've to mark for 3 classes...1 alim, 1 arif and 1 mahir...one class left (1 hafiz) will be mark by kak nurimi..3 classes..macam berat je kn nk tnda...nasib baik la hanya math form 1 aje..so..senang skit nak tnda..xde la susah sangat ape yang students form 1 ni blaja..all the answer sheet was in my hand..and guess what..I've marked all the answer for paper 1..hehehe..tick the correct answer only maaa...easier lor..but I need to rechecked the skema 1st..kna tgk la kn mn tau ada jawapan yang salah ke..kena batulkan dlu..see..there's a question that all the answer is correct...the students are so lucky...they'll get 1 mark free...BONUS 1 MARK!!!...congrates guys..hehe...but..saya berasa sedikit sedih coz for class 1 mahir..the percentage for students who passed less 50%...oh GOD...apa yang menyedihkan..bila mereka tidak faham..mereka enggan bertanya ketika luar kelas..hanya segelintir sahaja yang berbuat demikian..itulah usaha diri masing-masing..siapa yang mahu lebih..dia akan usahakan untuk mendapat yang lebih...for 1 mahir...kena berusaha lebih lagi ya!..
...................................
fuh!
itulah kelas 1mahir...level mereka tidak seperti kelas-kelas lain...1 alim was on the top level..but there are 3 students didn't pass for their paper 1..so sad..never mind..we see ur paper 2 k...1 arif was on the 2nd level...alhamdullah..ada paningkatan dan kemajuan walaupun tidak terlalu tinggi..I'm proud of u!...hanya tinggal kertas 2 sahaj lagi yang belum di tanda...harap-harap la tak memeningkan kepala..sesungguhnya bukanlah senang untuk mengajar matematik ini sebenarnya...sebab saya tak pernah ada pengalaman mengajar subjek ini..this is my 1st time..inilah pengalaman saya sebelum posting...sangat berguna..tapi..sya sangat berharap saya dapat mengajar subjek saya sendiri..FIZIK..even it is tough...but I LOVE FIZIK.. :)


No comments: